27 Ocak 2012 Cuma

AYNA AYNA SÖYLE BANA...


uyuz olduğum bir başka insan tipini yazacağım bugün. gördüğünüz üzre her tür insana uyuz olabiliyorum. 

sadede geleyim, şu kaplumbağa gibiler işte. buradaki durum sempatik tabii. ne de olsa söz konusu bir karikatür, karakterler de kaplumbağa. bunun insan versiyonunu getirin gözünüzün önüne. hani "yahu insan hiç mi kendini bilmez, hiç mi aynaya bakmaz" dediğiniz durumlar...

bu grubun en sık rastlanan modeli "ay ben çok çılgınımdır" ya da "deliyimdir" diye övünenlerdir. bunlar deli değil, salaktır genelde. "nasıl çılgınsın, neler yaparsın mesela?" diye sorduğunda verilen cevap; "bi kez sevgilimle kavga etmiştik taaam mıı... aradı buuu, geliyorum konuşmaya, dedi. saat gece taaam mııı? anneğmler yatıyooo... evden gizlice çıktıığğm, bi saaat aşşaada konuştuk, sonra benim eve sessizce bi girişim var tağam mııı, böle hırsız gibiii" tadında bir saçmalık olur. boğ bunu. acıma.  zannedersin sevgilisi bir sırtlan, bu da onunla buluşmak için aşağı inmedi de, afrika'nın balta girmemiş ormanlarına gitti evden çıkıp. 

bir diğer model, "ben farklıyım" diye dolaşanlardır. "ne farkın var?" diye sorduğunda verdikleri cevap net değildir genelde. çünkü kendileri de ne konuda farklı olduklarına karar verememişlerdir aslında. üstelik enteresan bir şekilde farklılıklara da kapalıdırlar. değişik kıyafetli bir kız geçse yanlarından "ayyy şunu gördün müüüğ, abi bu ne yaaa iirenç giyinmiş" der gülerler. farklı olacağım diye çabalayan ya da kendini farklı sanan bir sürü tip varken nasıl bir sıradanlığa düştüğünü bir görse, hiç mesele kalmayacak. şimdi senin neyin farklı yani ben anlamadım, b.kunda inci mi var? 

en son "ben farklıyım" diyene; "aha vallaha biliyordum, sonunda biri paralel evrenden bu tarafa geçiş yolunu bulacak diyordum, sensin o değil mi, diğer taraftan geldin" dedim. paralel evrenin ne olduğunu bilmiyormuş. bilse geçecek yani. öyle "ben farklıyım, ben deliyim, ben çılgınım" demeyin kardeşim. uçabiliyor musun, görünmez mi oluyorsun, zamanı mı durduruyorsun, direkt onu söyle.  

11 yorum:

  1. Bulunduğu toplumda kendisini ifade edemeyen ve iletişim kuramayanlar genelde kendisini ifade etme gereği duyarlar.İfade ederken de gökten zembille inmiş edasıyla fark atmaya çalışmasalar belki bu kadar tepki almayacaklar.

    YanıtlaSil
  2. Tmm bilgisayarı kapatıyordum yazınızı gördüm :) nasılda uykum vardı ama bir okudum, hem güldüm, hemde hak verdim :)

    Gece yarısı sevgilisiylemi buluşmuş? sanırsın Tibet'e gitti, Dalai Lama ile görüştü :) Hay Allahım..

    Böyle insanlar öyle çokki..

    YanıtlaSil
  3. kafe de mola, kendini ifade edememekten ziyade, kendini geliştirememe durumu var sanki :)

    YanıtlaSil
  4. dalai lama mı hahhaha
    bak bu örnek benim aklıma gelmemişti aslı güldürdün beni. dalai lama'yı bırak, hayvan lamayı bile bilmez bunlar :)))

    YanıtlaSil
  5. :)))))

    süper ya son satırda koptum zaten:)
    Benim bi tespitim daha olacak bunların üstüne, bi de ben faklıyım çılgınım diyenler yıllar geçti uydu hayatın ritmine, mazbut ben oldum bir deli:)

    YanıtlaSil
  6. ben burnumla fülüt çalabiliyorum, sayılır mı ki:)))

    YanıtlaSil
  7. suvebeyaz :)) hayat işte...

    YanıtlaSil
  8. deniz, aynı iddiada bulunan birini son gördüğümde on yaşımda falandım. yeteneklerinin flüt çalmaktan ibaret olmadığını öğrendiğimiz; bizim için gülünç, kendisi için acı bir tecrübe oldu. burnuyla flüt çalarken, aynı zamanda baloncuk yapabiliyormuş meğer. baloncuk diyerek olayı küçük ve sevimli hale getirdiğime bakma sakın, bildiğin balon, hava taşıtı...
    nezleyken deneme derim :))

    YanıtlaSil
  9. Hahaaa, ay çok güldüm, aman bir insan zaten durup da kendini olduğundan farklı göstermeye çalıştığı an kaçarım durmam ben, çok zavallı oluyorlar ya, harbiden üzülüyorum ben bunlara. Farklıysan zaten şimdiye kadar farkedilmişsindir, yoksa bak benim şöyle farklı bi özelliğim var diye anlatmaya başladıysan yorulma, zaten o özellik yok sende. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. hepimiz farklıyız, bir o kadar da aynıyız işte bahar. niye kasıyorlar farklı olacağız diye bilmem :)

    YanıtlaSil