16 Ocak 2012 Pazartesi

"BİR ŞEY" OLMAK

ben de bir şey olsam mı artık? bazen bir şey olmam için gözümün içine bakıyorlar. ben hemen rotayı çevirip konuyu dağıtıyorum. acaba zamanı mı geldi? yaşlanıyorum sonuçta, 'bu kız bir şey olamadan ölecek yazık, bir elinden tutalım şunun' mu diyorlar?

hep sıkıcı buldum "bir şey" olabilen insanları. sonuçta ben de biliyorum az çok nasıl olunacağını, bunca zaman gözlemledim yani. biz de boş oturmuyoruz. bir şey olmasam da, nasıl olunacağını biliyorum. mesela size üç yöntem anlatayım. benim gibi siz de bir şey ol(a)mayanlardansanız faydası dokunur belki.

1- en ciddi halinle konuya dalıp hemen bilgi vereceksin. (en sıkıcı tip budur)
fırsatını yakaladığın an, bildiğin her şeyi anlatacaksın girdiğin ortamda. öğreten adam modunda dolaşacaksın sürekli. dinlemeyi değil, konuşmayı seveceksin.

2- kendini yeriyor gibi yapıp öveceksin (en çok dalga geçtiğim tip bu)
bu aralar pek bir revaçta bu yöntem. misal; "ben edebiyattan anlamam ama çok okurum, iyi eleştiririm, üstelik zekiyimdir" diyeceksin.

3- kendinle dalga geçiyormuşsun gibi yaparak övüneceksin (en gıcık olduğum tip bu)
ikinci yönteme benzer biraz. buna örnek verecek olursak; "biliyorsun kültürlüyümdür, güzelim de hahhaha... milleti yiyorum böyle kültürlü, zeki ayaklarına yatıp ama ulysses'i okuduğumda üniversiteydim inanabiliyor musun ne kadar geri kalmışım hahhahaha..." falan diyeceksin. 

bunları yapabilmek için bir alanda iki üç cümle öğrenmeliyim. işle ilgili konuşmayı sevmiyorum. zaten benden başka herkes yeterince konuşuyor. keşke kimsenin fikir yürütemeyeceği, saçmalayamayacağı bir mesleğe sahip olsaymışım. sanat ile siyaset bizim milletin master alanı mübarek, herkes biliyor. iyi de ne konuşacağım? terliksi hayvanlar üzerine makale falan mı okusam? pöf... konuyu oraya nasıl getirip hava atacağım ki? neyse biraz daha düşüneyim ben. illa da bir şey ol dediklerinde en beklemedikleri şey olmazsam nolayım.


18 yorum:

  1. BAna bak, ben seni bu halinle sevdim bi şey mi şey olmaya falan kalkma, arıza çıkarırım haberin olsun.:P

    YanıtlaSil
  2. bari bir şey olmuş ayağına yatayım şu karikatürdeki gibi?

    YanıtlaSil
  3. Ya kadın milletisiniz, rol yapayım derken role kaptırırsınız kendinizi. Uğraşamam.:P

    YanıtlaSil
  4. bende bısey olamadım :)) salağım ve cırkınım zaten benden bı halt olmaz:)
    aman o olanlarda olduklarını sanıolar zaten olmak mı olmamak mı ıste butun mesele bu :D

    YanıtlaSil
  5. çok gıcık oldum yorumuna ama görmezden geliyorum bu seferlik.

    bak bir şey olacağım şimdi sana:
    role kaptıracaksın tabii seyirciyi inandırmak için. yoksa seyirci yabancılaşır, oyunun içine giremez, eleştirel gözle izler seni. oysa eleştirmemeli, inanmalı benim bir şey olduğuma. neler de biliyorum allam yarebbim. çok bilgiliyim, çok zekiyim, yaladım yuttum "yanılsama" konusunu valla billa.

    aha bak oldum. bil bakalım ben ne oldum :)))

    YanıtlaSil
  6. Beden eğitimi öğretmeni.:P:))
    Gıcık olmak için bahane arıyorsun ama. Oysa bak, o kaptırırsınız kendinizi deyişimde bile aslında bildiğin kadın oluvermiş olacaktın hıı, demiş olsaydın. Yani -memnun olursun olmazsın bilemem ama hani o bildiğin tipik kadın vardır ya, işte ondan olacaktın. Böylece, bi'şey olmuş olurdun en kısa ve basit yolu ile.:))

    YanıtlaSil
  7. biricit, samimi değil bu bahsettiğim insanlar. sahte şeyler eğreti duruyor insanın üzerinde. o yüzden bir şey olacağım derken sıkıcı, gıcık ya da alay konusu oluyorlar. sen öyle olma, allah korusun :p
    benim arada nevrim dönüyor,öyle olasım geliyor ama du bakalım :)

    YanıtlaSil
  8. avram, benim yine de başka bir şey olasım var, "bildiğin kadın" olmaktan öte... konuyu bulamadım ama düşünüyorum hala.

    YanıtlaSil
  9. Aman biz oldukta ne oldu,olunca da birşey olmuyor:)))
    ehi ehiehi:)
    bende böyle gıcık bir tipim:)

    YanıtlaSil
  10. domatessuyu :)))
    sen olamamışsın hala. ama iyi taklit ettin üç numarayı. büyük bir fark var; bunlar ne kadar gıcık olduklarının farkına varmıyorlar :)

    YanıtlaSil
  11. Aman o verdiğin örnekler gibi olma da ne olursan ol, boşver, sınıflamaya dahil edilememek en güzeli:)

    YanıtlaSil
  12. bu ara hangi yöne dönsem bunlardan var bahar, giderek artıyorlar sanki :)

    YanıtlaSil
  13. merhaba yeni takipçinizim...sizde benim bloğuma uğrarmısınız..
    sevgiler..
    sedakarakaya.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. ilginç... üyeler kısmından size tıkladığımda açılan pencerede bloğunuz yazmıyor. sadece takip ettiğiniz bloglar görünüyor. üstelik adınızın üzerine de tıklanmıyor. böyle birkaç kişi daha var listemde maalesef. bloglarını göremiyorum.

    nedenini bilen varsa aydınlatsın beni lütfen :)

    YanıtlaSil
  15. bir şey fark ettim, bu yorum penceresinden adınıza tıklayınca bloğunuz görünüyor. alla alla ne enteresan. beni çıkarıp takip listesinden sonra tekrar ekleyin isterseniz, belki düzelir.

    YanıtlaSil
  16. Üye olmuşsunuz ama..benim listemde sizi ekli görüyorum..siz hala bloğumu göremiyormusunuz...

    YanıtlaSil
  17. evet buradan (yani yorum penceremden) adınıza tıklayınca görünüyor dedim ya bir önceki yorumumda. ama benim sayfamda sizi görüp eklemek isteyenler blogunuzu göremeyecek. önerim onun içindi.

    YanıtlaSil
  18. anladım bende baktım öyle oluyor uğraşıyorum ama yapamadım neden anlamadım..teşekkür ederim ..

    YanıtlaSil