10 Ocak 2012 Salı

VAÇGEÇİLEMEYEN KADIN

bu yaşıma kadar bir türlü beceremediğim şeyler var. aslında izliyorum, gözlemliyorum, nasıl yapılacağını biliyorum ama iş uygulamaya gelince ıııh... bir kere doğru zamanı yakalayamıyorum. böyle yırtık dondan çıkar gibi atlamak lazım. uygun koşulları beklemeyeceksin, koşulları yaratacaksın, hatta koşul moşul aramayacaksın. dünya senin etrafında dönüyor ne de olsa, koşullar senin etrafına gelecek, yörüngende dönecek, sana tabi olacak.

mesela böyle hiç "vazgeçilemeyen kadın" olamadım. olmayı bırak, o havaya giremedim ben. "nıhaha bilmiyor musun güzelim, o bensiz yaşayamaz, nefes bile alamaz" sinyalleri göndermeyi bilemedim öteki kadınlara. bırak öteki kadınları, bazısı direkt adama gönderiyor bu sinyali. yaptığı her hareketin alt yazısı geçiyor, büyük harflerle üstelik: "BAK BEBEĞİM, BEN BULABİLECEĞİN EN MÜKEMMEL KADINIM. BENİ KIZDIRMAYI AKLINDAN BİLE GEÇİRME, KAYBEDERSİN. BİR DAHA BENİM GİBİSİNİ ASLA BULAMAZSIN. YALNIZ KALIRSIN. SÜRÜNÜRSÜN. ELLİ YAŞINA GELDİĞİNDE DE ÇÖP EV OLMUŞ İNİNDE LEŞİNİ BULURLAR BİR SABAH VE SEFİL GÖRÜNTÜN YÜZÜNDEN 90 YAŞINDA SANIRLAR." 

bu sinyali verebilen kadınların ortak davranış şekilleri var. yanındaki adam konuşurken tam lafın ortasında araya girip alakasız bir şey söylerler. mesela adam oturmuş diyalektikte karşıtlık ve çelişkiler üzerine konuşurken en heyecanlı yerinde kadın birden, gayet sakin ama otoriter bir sesle şöyle der: "MONTUNU GİY, HASTA OLACAKSIN." erkek "tamam" der ve sözüne devam etmek ister genelde ama kadın bırakır mı? asla!.. o, yenilmez. onun lafının üzerine laf söylenmez, emirleri ertelenmez! sonunda diyalektiğin de, sohbetin de içine ettiği için -ve belki biraz da onun gibi olamadığın için- kıza uyuz olursun. o karşıtlık ve çelişkilerin içinde boğulsun diye beddualar edersin. 

bir de bunun ikinci versiyonu vardır ki, kadın bir şey ister. kendisi için. o daha ciddi bir durumdur bak. onda erkek asla ikiletmez söylediğini. şöyle ki; yine aynı barda, aynı masada, aynı içkileri içmiş diyalektiği konuşuyorsunuzdur, adam anlatıyor karşıtlık ve çelişkiyi, kız araya girer: BİRAM BİTTİİİ... herif birden belgesellerde dişiyi tavlamak için olaya kitlenen erkek aslana dönüşür; "hemen söyleyim hayatım". iki saniye önce felsefe konuşan o ciddi adam değilmiş gibi, döner sana kıçını, garson aramaya başlar. sen beklersin öyle, konuşacak da lafını bitirecek diye. o garson da inadına gelmez. bütün masa beklersiniz o uyuz karıya (çok affedersiniz) bira söylenmesini. ulan ben adama "allah rızası için bir bardak su getir, ölüyorum" desem dönüp bakmıyor erkekler. bu kadınlar nasıl beceriyor bunu anlamıyorum ki... anlıyorum aslında, uygulamada beceriksizim dedim ya.... ama artık emin oldum, erkekler böyle kadın seviyor. inandırıyorlar eşsiz olduklarına, mükemmel olduklarına demek... ben bunun üzerinde biraz daha çalışayım bakayım. her sabah aynada kendime  "mükemmelsin, şahanesin, süpersin" filan diyeyim. sonuçlarını sonra yazarım.


18 yorum:

  1. Birinci örneği okurken nedense aklıma, tam günün anlam ve önemi üzerine konuşurken ağzından içeri bıçağın ucunda pasta tıkıştırılmaya çalışılan birisi geldi. Hah demiştim,şimdi sapladı saplayacak kadın bıçağı.:)
    İkinci için söyleyebileceğim tek şey var: Garsona kendin seslensen pulun mu dökülür?:))

    YanıtlaSil
  2. birincisi tamam. aklıma düşüren zaten o olaydı da, ikincisini anlayamadım :)

    YanıtlaSil
  3. Anlaşılmayacak bir şey yok, hani biram bittiii, diyeceksin ya alacağın cevabı şimdiden yazdım.:)))

    YanıtlaSil
  4. al işte bana da böyleleri düşüyor :P
    mesele biranın bittiğini söylemekte değil, en olmadık zamanda araya girip her şeyden önemliymişsin gibi davranmakta.

    YanıtlaSil
  5. Kapı açarken iyiydi ama di mi.:P
    Ey ahali, eper bir gün gırtlağımdan içeri bıçaklanmış, bıçağın ucundaki pastayı bile yiyememiş olarak bulunursam, bilin ki katilim bellidir.:P

    YanıtlaSil
  6. pastasız bıçak sokacağım biraz daha konuşursan. sinirim zıpladı avram :P

    YanıtlaSil
  7. yaw bölüyorum aile saadetini ama araya girsem iyi olcak gibi geldi yorumların gidişatından:)
    sırrakalem, sanırım olay şu bu adamlar kendilerini önemli hissetmek istiyo, onu hissettiriyosa kadın - misal adam sölemese bira bile isteyemecek kadar aciz hatun :)- o kadından iyisi yok:) bu devirde böle olmak lazım azizim:)
    Avram'a not: bence şansını zorlama :)

    YanıtlaSil
  8. kadın mı aciz, adam mı emin değilim suvebeyaz. ara ara yer değiştiriyor, dengeyi buluyorlar belkide. adam da kadına itaatten hoşlanıyor sanki :)

    avram'a not: suvebeyaz'a katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Herkes kendi birasını kendisi söylesin SBR,ben diyalektikte karşıtlıklar ve çelişkiler üzerine dalaşmak için birisini bulucam, montla mı uğraşırım. ( ayrıca rakı varken, bira mı içilir? Rakısı biten de karafakiden kendisi doldurur. Servisle falan uğraşamam o anda)
    Mıymıy nerlerde, çocuğun gırtlağına pastalı bıçak sokmaya mı uğraşıyor yoksa?:P

    YanıtlaSil
  10. Bu arada, blogger kafayı yedi kendi kendine avram yapmış. Allah razı olsun kimliğim hiç bilinmiyordu.:P

    YanıtlaSil
  11. Hıııı Avram, türünüz böle sizin, ne desem boş:))Allah sabır versin sırrakalem:)
    Mıymıy ders çalışmaya başladı,pek meşgul şu aralar, çocuğa nolmuş yaa almış gül gibi arkadaşımı, alla alla:)

    YanıtlaSil
  12. "allah sabır versin" deyince, "sağ ol kardeş" diyesim geldi. böyle hapishaneye yeni düşmüş kader mahkumu kıvamında...
    cümlemize...

    YanıtlaSil
  13. seytan tuyu var bu kadınlarda sanırım yada karsılarındakı erkeklerde fazla lıghtlık olabılır dıye dusunuyorum:)

    YanıtlaSil
  14. :))ehiehiii;
    mesaj yerine gidiyor ama adam huysuz söylemeyecek birayı.Onun için sırracığım hiç uğraşma.Bu yaştan sonra huyu değişmez.Sen kendini üzersin:)

    YanıtlaSil
  15. bricit, bunlar da model model. mesela bir model şöyle; önce kendisi inanıyor dünyanın sadece onun etrafında döndüğüne. hatta o kadar eminler ki, yanlarındaki erkek bile inanıyor. çok ikna edici yani halleri, tavırları :)
    diğer modelleri de başka zaman anlatacağım :))

    YanıtlaSil
  16. domatessuyu
    pazartesi gecesi bu tip bir kadın vardı yanımızda, onu düşünerek yazdım ben. kendi kendine mesaj alıyor, mesaj veriyor bu avram.

    neyse sakinim. derin nefes alıyorum, veriyorum, alıyorum... ben harikayım, muhteşemim, süperim.
    egzersiz yapıyorum, bitsin görür o avram nasıl bira isteneceğini :P

    YanıtlaSil
  17. Allah Allaah. Arkadaş, "toplu- kadınsal saldırı geniniz" mi kubardı sizin? Bir kere benim meşaj aldığım falan yok. Ben meşaj almam meşaj veririm!.. Kainata... Hani olur a, hani bigün ben ööle bi' tartışmaya girerim, biri tutar der; yani alacağı cevabı şimdiden yazayım dedim.Yoksa, merak etmeyin ey nisa tarifesi, içer misin diye sorarım ben zaten daha o bir şey demeden.
    Not: Yok ben ciddi ciddi saplayacak diye düşündüm bir an, bıçağın yarısı adamın ağzında kaybolunca. Garibim de günün mana ve önemi üstüne inatla konuşmaya çabalıyordu hâlâ.:))

    YanıtlaSil