23 Şubat 2012 Perşembe

TEMBELİZM

bugün yeni kararlar aldım. bu heves ne kadar sürer bilmiyorum ama ben karar almada bile tembelimdir aslında. "ya şunu yapsana, bunu yapsana" önerisiyle gelince biri, "amaaan yapamam şimdi, sonra, bir ara, hava soğuk, fazla sıcak, sıkıldım, uğraşamam, öfff işim çok, pöfff boşluktayım üstüme gelmeyin..." gibi, ihtiyaca göre her nevi bahaneyi üretebilirim. hiçbir şey bulamazsam, "ehi ehi... o ne yaaa... nolcak ki yapsam" derim. ciddiyetsiz insanım. "hırs lazım bana beaa" derim bir de sıklıkla. sıklıkla demişken, sıkıya da gelemem... oysa bugün bir gaza geldim, bir gaza getirdiler "yürü beeee, yaparsın sen, süpersin, bak ne güzel olacak" falan... normalde işe yaramaz hiçbiri ama çok para var ucunda diye kandırdılar. "aha" dedim, "zengin olucam galiba sonunda". lotodan vermeyen rabbim, bu yoldan verecek. "yaparım beeee" dedim, "ne var onu yapmakta, aha yapan nasıl yapmış sanki çok mu güzel, ben daha iyisini beceririm!". 'hırs' gelmiş bir an. benim gibi insana... dedim yani, "yaparım ben" dedim. çıktı bir kere ağzımdan. yarın kalktığımda bütün bu hevesim geçmiş olacak halbuki... biliyorum neticede... insan kendini bilmez mi? domuzluğum tutacak, "öf... pöf... nası yapıcam yeaaa? çok uğraştırır bu beni beaaa..." demeye başlayacağım. hayır demek mesele değil de, bugün o gazla "heeeeyttt daalın ulan, yaparım ben" diye dayılandıktan sonra geri de dönülmez.  

anlayacağınız bugünkü insan tiplememiz benim gibi tembeller...

tembeller genellikle şehirlerde yaşayıp, şehirlerde ölürler. öyle beden gücüne dayalı işleri sevmezler. mümkünse beyin gücüne dayalı işleri de sevmezler. oturdukları yerden fikir üretir ve fekat asla uygulamaya geçmezler. 'yiyeyim, içeyim, eğleneyim, oooh hayat bana güzel'ci tayfadandır onlar. evde yalnızken bile "biri tost yapsa da yesem" der; üç gün aç aç düşünürler eve kimi çağırsam da yemek yapsa bana diye. iş yapmamak için sürekli bahane ürettikleri için yaratıcı güçleri gelişmiştir. sohbetleri keyiflidir bu yüzden. sanata meraklıdırlar, özellikle de sinema ve edebiyata. oturdukları yerden en kolay yapabildikleri, film izlemek ve kitap okumaktır ne de olsa... 

bunları tanımak kolaydır. teşhisi koymak için ince gözlem gerekmez. oturuşuna dikkat edin sadece. en rahatsız, daracık tahta sandalyede bile k.çlarının üzerine oturamaz, kaykılırlar. dibi yoktur bunların adeta. her alanda yatar pozisyon yaratmayı becerirler.

bu tiplerin çalışkan oldukları bir alan mutlaka vardır fakat bazen kendileri de henüz bulamamışlardır. o noktayı keşfettiğiniz an acımayın, saldırın zayıf noktasından, alın intikamınızı. eşek gibi çalışır, gık demezler. demeyiz yani... çalışırız... ne diyeyim daha... iyiyizdir yine de be... valla bak... üşenmedim yazdım bak kaç satır. biri çay yapsa da içsek...


14 yorum:

  1. ok para var işin ucunda çoook. Bildiğin gibi değil; saymak için adam tutman gerekecek.:P

    YanıtlaSil
  2. üşenirim zaten ben saymaya :P

    YanıtlaSil
  3. Ben sayarım. Hatta yerine harcarım.:P

    YanıtlaSil
  4. tembelliğimi suistimal ediyorsun gibime geliyor. ben harcarım yaaa

    YanıtlaSil
  5. sana bezgin bekir'in karikatür kitabını alcam :) eminim kendinden çok şey bulacaksın :) aman diyene ban sanki ben de çok çalışkan ve hırslıyım he

    YanıtlaSil
  6. bezgin bekir karikatürü koyacaktım da uygun bir şey bulamadım, daha fazla aramaya da üşendim. tembelim ya :P

    YanıtlaSil
  7. hahahaha, az buçuk kendimi gördüm :P

    YanıtlaSil
  8. maya,
    işte ben de az buçuk görüyorum kendimi :))

    YanıtlaSil
  9. bu akımın sıkı takipçisiyim ben :)

    tembellikte çok aşmış bi uyuz bi çocukluk arkadaşım var benim, o kitap okumaya da üşeniyo:) o üşengeçlikle hukuk okudu düşün nası bi eziyet:)

    ama her neyse yapmaya karar verdiğin, yaparsın sen:) inanıyorum ben sana:)

    YanıtlaSil
  10. suvebeyaz,
    bunları dedin, verdin ya gazı, her şeyi yaparım ben :))

    YanıtlaSil
  11. gaz diiil bu sırrakalem, sonuna kadar güven :)

    sonuçları da paylaş lütfen, merakla bekliyorum bak:)

    YanıtlaSil
  12. enem benim tam tersim. benim de içime atom karınca kaçmış galba vakti zamanında. iki dakika aynı yerde oturamam. bu arada bu karikatürü de ne zaman görsem gülerim:)

    YanıtlaSil
  13. suvebeyaz,
    teşekkür ederim,öperim :))

    YanıtlaSil
  14. deniz,
    biz tembeller gereksiz enerji sarfiyatını sevmeyiz. gerekli gördüğümüzde ışık hızında hareket eder, hamal gibi çalışırız ama. hem koşarken etrafta olan biten bir sürü şeyi kaçırıyor, göremiyor insan. bir yerde oturup, soluklanmak, hayatın tadını çıkarmak da gerek :)

    YanıtlaSil