12 Şubat 2012 Pazar

HARE(MİM)

suvebeyaz tarafından mimlendim ya, düşün düşün günlerdir harem oluşturamadım kendime. sayı sınırlı olunca kastım. halbuki kişi sayısı olmasa sokaktan bulduğumu toplarım, ne olacak sınırsız hakkım var. e böyle "on kişi... bak sadece on kişi ha, iyi seç" moduna girdim, şimdi de kimseyi beğenmiyorum. öyle adamlar seçeyim ki, hayran olduğum kim varsa toplayayım diyorum, bu sefer de çoktan öte aleme karışmış isimler geliyor aklıma. baktım olmuyor, "başla yazmaya, nasıl olsa bulursun eksikleri." dedim kendime. haydi bakalım...

1- daniel day-lewis: 
adama olan duygularımı daha önce de belirtmiştim (kaynak gösteremeyeceğim, nerede belirttim bilmiyorum, belirtmemiş bile olabilirim. hatırlayan varsa yorum kısmına yazıp bana da hatırlatsın bari). oyunculuğunu seviyorum falan ama mesele sadece nasıl rol kestiğinde değil. adam karizmatik. bööyle başka bir hava var onda. kendinden emin, aynı zamanda tevazu sahibi; ulaşılmaz ama sıradan, star havalarında değil, tam bir asi... sinema yapmak, para kazanmak gibi bir derdi de yok. senelerce hiçbir filmde oynamayabiliyor. kah gidiyor irlanda'ya yerleşip çiftlik hayatı yaşıyor, ahşap oymacılığıyla ilgileniyor, kah gidiyor italya'ya yerleşiyor ayakkabı tamirciliği yapıyor falan... öyle de  bir enteresan şahsiyet yani. yıllar önce uzun bir röportajını okumuştum, ondan sonra hayallerimi süslemeye başladı. dünyaya bakışı falan da etkileyicidir yani. otursun haremimin baş köşesine, veririm ben onun eline ağaç, oysun oyalansın.


2- matt damon: 
yeminle sevmem sarışınları. ama matt damon bir istisna. zeki, sistem eleştirisini sever ve güzel gülüyor be ya... dursun o haremde, konuşsun, gülsün bol bol. 


3- jack nicholson: 
"nasıl bir yetenektir sendeki?" diye sormak için tamamen. yaşlandı iyice ama karizmasından bir şey kaybetmedi bence. otursun yamacıma, filmlerini anlatsın bana. bir gün joker olarak gelsin yanıma, bir gün jack (the shining), öteki gün will randall (wolf)... ooh vur patlasın çal oynasın. bu arada, takıntılı bir yazarı oynadığı 'as good as it gets' filmiyle oscar aldığında sahnenin zemini büyük karelerden oluşuyordu. nicholson tam da canlandırdığı melvin udall karakteri gibi koşar adım ve çizgilere basmamak için zıplaya zıplaya gitmişti ödülünü almaya da, salondaki herkes pek gülmüştü. böyle de bir rolle bütünleşen aktör, böyle de bir espritüel insan yani. 


4- keanu reeves: 
bu adam… bu adam… (bir dakika... salyalarımı silmekten yazamıyorum) insan değil. bu insansa geri kalan milyarlarcası ne bilmiyorum. benim için dünyanın en yakışıklı adamı (en azından şu an aklıma gelen en yakışıklı). mutlaka olsun haremimde. buğulu buğulu baksın çekik gözleriyle. matrix'e akarız beraber, trinitiy'si olurum ben onun, giyerim derileri, eğilirim bükülürüm... tamam zor olur ama denerim yani. ne isterse yaparım, seçsin pembe hapı gelsin. 


5- gabriel garcía márquez: 
hep oyuncu olmasın haremde değil mi, araya başka meslektekileri de katmak lazım. güney amerika edebiyatını sevdiğimi herkes bilir. amma salladım... tamam herkes olmasa da, beni iyi tanıyanlar bilir. söz konusu hareme kadınlar da alınabilseydi isabel allende hiç düşünmeden alacağım diğer yazar olurdu. bunların gerçek ile fantazyayı iç içe verebilme yetilerine hayranım. bu türde okuduğum ilk kitap márquez'in "yüzyıllık yalnızlık" romanıydı, bayılmıştım, ölmüştüm bitmiştim. yazar olsam böyle bir yazar olmak isterim işte, demiştim. yalnız yanlış coğrafi bölgede doğmuşum. reenkarnasyon varsa bir dahaki sefere güney amerika'da doğacağım.




6- paul auster: 
son dönemlerde gündeme gelen meselenin seçimimle bir ilgisi yok. yazar olarak severim auster'ı. o da gelsin. bunlar otursunlar anlatsınlar yazma maceralarını, kafalarındaki yeni kurguları, yaşadıklarını, gördüklerini... 


7- ihsan oktay anar: 
eh madem yazarları topluyoruz ihsan oktay'ı almamak olmaz. en sevdiğim türk yazarlardan kendisi. kurulsun sofralar, içilsin içkiler, sabahlara kadar edebiyat konuşalım, sinema konuşalım, tiyatro konuşalım... hayata bak beee...


8- cem yılmaz: 
ya ben en çok bu adama gülüyorum. gelsin, yanımda dursun, arada kaynatırız biz fısır fısır. en ciddi ortamlardan bile malzeme çıkarır. hiç canım sıkılmaz o varken. 




9- yetkin dikinciler: 
şimdi ben bu adamı feci beğenirim. bizim arkaik harfler bir gün dedi ki, "bu yetkin'in ailesi falan bu yakınlarda oturuyor herhalde. arada bir bizim markette karşılaşıyoruz adamla". bu nasıl bir şanstır yahu? niye o marketten alışveriş yapan insan ben değilim? giriyorsun markete, "iki ekmek, bi sigara, bi de yetkin". koyuyor pakete aldıklarını bakkal amca, doooğru eve. "anneeee bak ne aldım". "neredeymiş o market çabuk adresi ver bana" dedim arkaik'e. söylemese, bostanlı'nın bütün marketlerini, tekel bayiilerini tek tek dolaşacağım kafaya koymuşum ama adam gelmez olmuş o aralar. bu arkaik beni mi yiyor nedir adam kendine kalsın diye. bostanlı'da oturanlar gözünüzü açık tutun. olur da bir markette yetkinciimle karşılaşırsanız heemmeeen mesaj atıyorsunuz bana.




10- salvador dali:
tamam öldü, biliyorum. ısrarla yaşayanlardan seçmeye çalışıyorum ama bunun alternatifini bulamadım. gerekirse ruhunu çağırırız. otursun çizsin bol bol. hatta benim rüyalarımı da çizsin. kaybolup gideyim baktıkça. renklere bulanayım.


ve bir mimin daha sonuna geldik. adettendir bitirdikten sonra birilerini mimlemek ama yazmayan kalmadı galiba. arkaik harfler üşenmezse yazsın. domatessuyu var bir de ama sanırım mim yazmayı sevmiyor. neyse ben ikisini mimleyim de, gerisi onlara kalmış. yazmak isteyen herkes yazsın davet beklemeden. bir dahaki mimde görüşmek üzere esen kalın...

iç ses: of zormuş bunu yazmak ya... ne kadar kararsız bir insan olduğum ortaya çıktı. şarkılarla ilgili mim daha kolay gelmişti. neyse yırttık yine :)

21 yorum:

  1. Yetkini kendime saklıyom, bigün yine o markette rastlaşırsak ekmek arası yapıcam :)))
    Ama tebrik ederim, senin harem de tadından yenmiyor sırra kalem basan yavrum :)

    YanıtlaSil
  2. ama çok fenasın sen yaa :p

    YanıtlaSil
  3. :P şaka şaka ben komünist insanım yarin yanağından gayrı her yerde hep beraber der ya nazım hikmet, yetkini sana vercem söz :)

    YanıtlaSil
  4. allammm bu ne güzel bi harem, her bir maddeye ayrı ayrı yorum yapicim, tutmayın beniii:)

    bu daniel amcayı sevdiğini, benim bloguma yazdığın bi yorumda sölemiştin, bknz. monica abla daniel amca kapışması:)

    yetkin dikiciler'i ben de pek severim, sayı on kişiyle sınırlı olunca onu ekleyemedim, arada haremleri karıştırabilir miyiz:))

    ben de yarin yanağından gayrı paylaşmak için herşeyi dicem ama, on yakışıklının yazdıktan sonra utanıyorum:))

    keanu reeves candır cann:))

    bi de adresi ver, ben can güvenliğini sağlamak için bi ekip yollim oraya:)

    YanıtlaSil
  5. Şimdi birileri akılları sıra kıs kıs gülüyor diyecektim ki gülmekle kalmayıp bir de yorum yazmış. Bu akl-ı evveller sanıyorlar ki ben bu resimlere bakıp bakıp sinir krizi geçireceğim, elime silahı alıp meydanlara döküleceğim, arıza çıkaracağım... Çok beklerler. Neden biliyor musun? Çünkü o fotoğraflardakilerde nerede? Yazıda.. Peki ben neredeyim? Kanlı canlı yayında. İlla ki birilerinin kudurması, sinirlenmesi, arızaya bağlaması gerekiyorsa onlar yapsın. Sonuç itibarı ile Monica Belluci.:P

    YanıtlaSil
  6. Güzel olmuş,haremin:)
    çoğunu destekliyorum:)
    sanırım birikti mim olayım yazacağım inşallah:)

    YanıtlaSil
  7. ya evet suvebeyaz sonradan hatırladım nereye yazdığımı daniel day lewis hakkındaki fikrimi :)

    ayol komşu harem sayılırız, birbirimize gider geliriz arada :)))

    şimdilik ortalık süt liman. her şey normal görünüyor. yazıyı hala koymamışım gibi davranıyorum... diyordum ki yorum yazmış. ben yine hiçbir şey yokmuş gibi davranıcam :p

    YanıtlaSil
  8. @ Avram :)))
    hehhee yok daha neler, eğleniyoruz şurda, allaa alla ya.

    Beğenmek takdir etmek başka, sevgi aşk bambaşka, tabi ki yanında olan seçilmiştir, buna itirazımız yok ki, senin Belluci gibi bunlar da :))

    @sırrakalem :)) bitanesin yaa, canım komşum :) ayrıca cesaretinden ötürü kutluyorum valla, öperim.

    YanıtlaSil
  9. cesurum tabii ama sor neden? sevgilinin adı avram çünkü. biliyorum ki böyle saçma şeylerden arıza çıkarmayacak, gönül rahatlığıyla atıp tutuyorum, eğleniyorum işte :))

    YanıtlaSil
  10. domatessuyucuum,
    sen ne yazsan keyifle okuyorum ben. bunu yazman şart değil benim için o yüzden :)

    YanıtlaSil
  11. Off of dedim :) hepsi bir iki fazlayla hepsi burdamı olurmuş sevdiklerimin :)

    Bunda kıskanıcak bişey yokki zaten, yani bana göre yok :)

    YanıtlaSil
  12. aslı sen yazmış mıydın bu mimi? o kadar çok kişi yazdı ki artık kim yazdı, kim yazmadı bilmiyorum :)

    kıskanacak bir şey yok tabii, işin geyiğindeyiz biz. ama öyle arızalar da yok değil :))

    YanıtlaSil
  13. EVET :D SÜPER LİSTE OLMUŞ. EN BAŞTA ŞUNU SÖYLEMK İSTİYORUM. " BEN DE MATT DAMON'A AŞIĞIM!!!! BU KADAR :D :D

    YanıtlaSil
  14. Dört numara diyorum :)

    YanıtlaSil
  15. ahu,
    aaaah ah... yok böyle bir güzellik :))

    YanıtlaSil
  16. ben adam kıtlığından bir de o sayıyı beşe düşürdüm. yine iyi bulmuşsun on tane:)

    YanıtlaSil
  17. deniz,
    epey zorlandım itiraf edeyim. günlerce düşündüm, hatta bir ara umutsuzluğa bile düştüm. kastım kastım, bir tane de ölü sıkıştırdım araya... ama illaki yaptım. nasıl bir görev bilinciyse :P

    YanıtlaSil
  18. ahhh ahhh haremıne baktımda daldım gıttım keanuuu :))

    bu arada bende mimledim seni sevgıler:)

    YanıtlaSil
  19. ah... çok fena yerden sormuşsun biricit, insanın kendiyle ilgili yazması (soruları cevaplaması) en zor olanı :))

    yazmaya çalışacağım. teşekkür ederim, benden de sevgiler :)

    YanıtlaSil