15 Eylül 2012 Cumartesi

DOĞRU NEFES 2

1- dik bir konumda ayakta durun ya da oturun. 
2- bir elinizi göğsünüze, diğer elinizi göğüs kafesinizin hemen altına (diyaframa) koyun. 
3- karnınızda bir balon olduğunu hayal edin, nefes alıp havayla dolduğunuzda oradaki balonun şişmesi gerekir. 

hava burnunuzdan girer, soluk borunuzdan geçip akciğerlere ulaşır. diyafram kasınız aşağıya doğru esner, üst karın bölgeniz adeta bir balon gibi şişer. nefes verirken ise yine bir balonun havasını alıyormuşsunuz gibi iner. elinizdeki hareketi gözlemleyin. nefes aldığınızda diyaframınızın üzerindeki el yükseliyor, nefes verdiğinizde iniyor mu? eğer bunu yapıyorsanız doğru nefes alıyorsunuz demektir. yeni başlayanlarda çoğunlukla tam tersi olur. nefes alırken karnını içine çeker kimileri, diyafram kısılır, havaya yer kalmaz. bunun yerine göğüs bölgesi hareketlidir. göğüs üzerindeki el inip çıkar. bu yanlış nefes aldığınızın göstergesidir. 



ilk fotoğraf nefes verildikten sonra, ikincisi ise nefes aldıktan sonraki, balonumuzun(!) şişmiş hali. içi havayla dolu. oh mis gibi, bol oksijen. 

yapamıyorsanız endişelenmeyin. yeni başlayanlar için zor olabilir. ilk etapta yatarak çalışmayı deneyin. 

1- sırt üstü uzanın,. dizlerinizi yukarı gelecek şekilde bükün.
2- elinizi göğüs kafesinizin hemen altına koyun.
3- burnunuzdan yavaş yavaş nefes alın. karnınızın üzerindeki elinizin yükseldiğini hissediyorsanız doğru yoldasınız demektir. nefes alırken karnınız (ve eliniz) yukarı doğru yükselir, nefes verirken karnınız içeri girer.

bir süre yatarak çalışın. ayaktayken denediğinizde olmuyorsa canınız sıkılmasın. daha önceki yazımda da belirttiğim gibi; diyafram bir kastır, tıpkı kol kasınız gibi düşünün. nasıl ki, kol kasınızı geliştirdiğinizde daha fazla ağırlık kaldırabiliyorsanız, diyafram kasınızı geliştirdiğinizde de daha fazla oksijene yer açacak, doğru nefes alacaksınız.

bir sonraki yazıda ayakta yapılacak egzersizlere yer vereceğim. hepsini bir anda anlatmamamın sebebi; arka arkaya bilgi bombardımanı olmasın, kafa karıştırmasın ve göze zor görünmesin. haydi bakalım deneyin, tecrübelerinizi bana da aktarırsınız belki.


8 yorum:

  1. Şimdi tüm mesele ve temel amaç balonun şişirilmesi ise; bu kadar uğraşmama gerek yok. Hatta hiç uğraşmama gerek yok. Bende zaten şişirilmişi var. Bi daha bi daha balon mu şişirilirmiş..:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o balon sadece güçlü nefes aldığında o kadar şişer. normal günlük, usul usul aldığın nefeste öyle bir şişkinlik durumu olmaz zaten. seninki balon değil, sağlık topu :p

      Sil
  2. ayaktaki egzersizleri bekliyorum zira şu an ancak yatarak ve oturarak diyaframdan yararlanmaktayım :))) ama sana güveniyorum, o kas gelişecek! :))

    YanıtlaSil
  3. Oy oyy diyafram nefesi zor iş, sesi güzel kullanmak ve uzun konuşmalarda hitap ederken sesin geriye kaçmaması için de idealdir (en azından bize öyle dediler :) ).Ama bir hayli çalışmak lazım. Bir de bize "köpek tekniğini" öğretmişlerdi yere sırt üstü uzanarak elinizle diyafram kasını destekleyerek sık sık nefes alıp vermek de bu kası çalıştırmaya faydalı bildiğim kadarıyla :)

    YanıtlaSil
  4. yok yok zor değil. sabah 5 dakika, akşam beş dakika çalışılsa kısa zamanda alışılır.

    yakında anlatacağım kedi, köpek ne varsa :))

    YanıtlaSil
  5. Her denediğimde başarısız olmuş bırakmışımdır doğru nefes alma olayını. Ama yatarak biraz becerdim galiba. ilginç şey şu diyafram:) N.Narda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yatarak çalışmak lazım bir süre :)

      Sil