25 Haziran 2012 Pazartesi

EDEPSİZ HALA

tatile girdim sayılır. aslında çok da emin değilim, her şey belirsiz fakat bu hafta üç gün boşum, o kesin. nasıl mutluyum, nasıl rahatım... bu üç günü kendime ayırmak istiyorum, haftasonu belki kaçarım şehirden. izmir gibi yerde oturup hala ayağını tuzlu suya sokamamış ben, fenalık geçirmek üzereyim. birkaç gün annemlerin yanına gideyim bari dedim. dört yaşındaki yeğenim de orada; hem denize girerim, hem de o deli ile eğlenirim. yayarım göbeği kumlara, kitabımı da alırım, denizime de girerim, oh... hayat bana güzel işte o vakit. çocuğu bahane edip kumdan kale bile dikerim sahile. hayalleri çoğaltmak mümkün... mesela o deliden fırsat bulursam bahçedeki hamakta keyif yaparım. ne zaman gazetemi, kitabımı alıp sallanmaya başlasam gelip üstüme çıkıyor. eskiden yatmakla kalmaz bir de güzel işerdi hamağıma. neyse ki büyüdü, kurtulduk çişliden. şimdi de işkence boyutunda bir evcilik sevdası var gerçi. evcilik de değil bununki, illa bir şey alıp satacağız. paragöz mü olacak nedir; birimiz bakkal oluyor, diğeri müşteri. sayıları uzun zamandır biliyor fakat büyüklükleri hakkında bir fikri yok. müşteri de olsam, bakkal da, rahatlıkla kandırabiliyorum annem görmezse. görürse basıyor yaygarayı; vay çocuğu niye kazıklıyormuşum. alla alla ailenin yaş ortalaması beş. anlatamazsın bunun oyun olduğunu. niye kazıkladın da niye kazıkladın... büyükleri kazıklayamıyorum ne yapayım annecim!

bu küçük maymun geçenlerde beni arayıp havadisleri verirken bir arabadan söz ediyordu heyecanla, çığlık çığlığa. böcek arabası geldi, şöyle yaptı, böyle yaptı diye bir şeyler anlatıp duruyor.  "o ne, çizgi film mi?" diyorum, "hayııııır böcek arabası" diyor, "film mi?" diyorum, "hayııııır böcek arabası" diyor. anlamadığım dilde bir şeyler anlatıyor sonra. en son şu hale geldi diyalog:
-hani ayıları öldüyüyor ya
-ayıları mı?
-eveeeeet
-ne ayısı yeaa? anlamadım
-ayılağı ayılağı...
-defne çok manyaksın ha... ayı ne geziyor orada?
-hihihihi (ne zaman "defne çok manyaksın yaaa..." desem gülüyor çocuk. manyağı iyi bi şey sanıyor sayemde.)
-babaannene ver bakiim telefonu
-tamam
(telefonu verir anneme)
-anne ne diyo bu ya, çizgi film mi diyorum hayır diyor. ne arabası?
-sitenin ilaçlama arabasını anlatıyor. arıları öldürüyor diyor çocuğum, yine anlamıyorsun sen de...
-hö? ayı diyor o be
-sen de r yerine y derdin onun yaşında
-he zaten ne zaman bi şeyi düzgün yapamasa bana çektiğinden oluyor.

zıpır ile enteresan bir ilişkimiz var. ben ona saydırıyorum, o gülüyor:

-defne çok manyaksın biliyorsun di mi?
-ihihihi eveeet.

-şşşt... bu evin maymunu kim bakiiim?
-beeeeen ihihihihi

gibi çalışmalarım var üzerinde.

eskiden abim, "kızım anlamıyor da ondan gülüyor, biraz büyüsün, anlasın, bak neler yapacak sana" diyordu. bizimki büyüdü hala aynı; babasının yüz karası, halasının bir numaralı maymunu.


kötü bir halayım, kabul. ama beraber çok eğleniyoruz. bazen edepsiz şeyler öğretiyorum. bir gün ben hazırlandım işe gitmek için öğleden sonra... sonrası aşağıda:
-ben gidiyorum, gel öpeyim.
-neyeyeee?
-işe
-ama babam sabah gidiyo
-ben akşam gidiyorum
-niye?
-ben akşamları çalışıyorum
-niye?
-ben konsamatrisim. gece çalışırım.
(defne hayatında ilk kez duyduğu bu söz karşısında bön bön bakarken annem gülmeye başladı)
annem: öğretme çocuğuma öyle şeyler
ben: ehe ehe nolcak ya anında unutur 3,5 yaşındaki çocuk onu mu hatırlayacak.
defnenin annesi: söyleyecek her yerde halam konsamatris diye, rezil olucaz.
ben: yok bee unutur
annem: sen öyle san.
gülme sırası onlarda. ben nasıl kıvırıp unutturacağımı düşünüyorum kelimeyi o esnada. benim için sorun yok da olmadık yerde söyleyip abimi dumur edebilir. sonra inandırmaya uğraşsın "aslında kardeşim konsamatris değil, yemedik yedirdik, giymedik giydirdik, okuttuk, meslek sahibi yaptık. sadece biraz manyak. bi de böyle iiirenç bi espri anlayışı var."...  gerçi sonra abimin bu halini hayal edince iyi bir fikir gibi geldi. aynı espriyi birkaç kez daha yaptım ama annem hiçbirine gülmedi.
annem: git, çocuumun aklını karıştırma
ben: ehe ehe nolcak yaaaa
annem: yürü... edepsiz...
defne: edepsiz! hihihihi
ben: aman iyi tamam... şştt defne
defne: hı?
ben: çok manyaksın biliyorsun di mi
defne: hi hi hi hi... eveeeeet

hala olmak da zor (!)





24 yorum:

  1. ben asıl senin halanı merak ettim :) kız halaya oğlan dayıya benzer demişler biliyosun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim halam yok, babamın da halası yok, hatta babamın babasının da... bizim ailede kuşaklar boyu kız olmamış, ilk babamların kuşağında olmuş. ondan kızlar kıymetlidir :P

      yani önümde bir rol model yok işte, ondan böyleyim :)))

      Sil
    2. şimdi daha iyi anlıyoruummm :)) defnenin önündeki rol model bombaa :) hemen bi erkek kardeş yapsınlar çocuğa muhteşem hala II geliyooo

      Sil
    3. eh cuma günü evleniyorsun, sen de teyze yaparsın artık beni. hala oldum bir kere yeter :))

      Sil
    4. bunu müstakbel kocana okutma çocuğu göstermez bana ahahaha

      Sil
    5. ahaha haha ha du daha yeni evleniyom çocuk mocuk deme korkuyom

      Sil
  2. Bana bak; çalıştığın yere gelmem, viski açtırmam; hadi yanılıp geldim, hayatta sabaha kadar kalmam. Yani madem gece kulübünde çalışcaktın bari sahne alsaydın konsomatrislik ne ya..:P İnsan uvertür falan olur. sen para kazanıcam derken, ben iki katını masaya bırakıcam. hayır bişey değil, bi gün para da çıkışmaz, garsonlardan bi araba dayak da yerim.:P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annem duymasın bu dediklerini çok kızıyor, edepsiz diyor :P

      Sil
  3. :)))
    Bayıldım sana ben şimdi...

    Sakın çocukları yaban atayım deme. Şu an hafızaları sıfır olduğu için tüm herşey belleklerinde kayıt altında. Unutma imkanları neredeyse olanaksız :)
    Abim röntgen cihazları satışı yapan bir firmada çalışıyordu. Yeğenim de o sırada kreşte zaman harcıyordu. Kreş öğretmeni tüm çocuklara anne ve babalarının ne iş yaptığı ile ilgili soru sormuş. Yeğenim de : "benim babam röntgenci" demiş.. Tabii tüm kreş öğretmenleri ve yetkilileri gülmemek için kendilerini zor tutmalarına rağmen basıvermişler kahkahayı. Bizimki de akşam eve dönünce morali bozuk ve içerlemiş olarak anlatmış olanları. Hatta abime : "baba senin yaptığın işten utanacak mıyım ben? beni utandırma ve çık o işten n!olur!!!" demiş.. :))
    Felaket şimdiki çocuklar..

    Şu konsamatris konusunu tekrar düşün derim ;) Ama çok güldüm yaaaa :))) Harikasın !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaha çok güldüm yaaaa... ay kıyamam ona :))))

      doğru söylüyorsun şimdiki çocuklarda hafıza süper, hiçbir şeyi unutmuyorlar. ben biraz da kelimeyi telaffuz edemeyeceğine güvenerek yapmıştım espriyi. neyseki bizimki zaten hiçbir dediğimi ciddiye almıyor, bazen ciddi olayım diyorum onu bile şaka sanıp gülüyor. üstelik annesinin -ve tabii benim annemin- sonrasındaki çabaları da beni çok güldürüyor:
      "yok kızım yok, halan şaka yapıyor. söyleme sakın başkalarının yanında tamam mı? edepsiz hala... sakın söyleme. ne iş yapıyormuş halan? hı? unuttun di mi? unut unut." :)))

      Sil
  4. Çocuklar harika... Benim yeğendend e dertliydik iki üç yaşlarındayken. Mangal yapan komşuların mangallarına işerdi. Rezil olurduk akşam akşam. Büyüdü kazık kadar oldu artık yapmıyor öyle şey, hatrlatılmasından da hoşlanmıyor elbette.

    Çocuklar çok alem.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahah mangalın üstünde et yokken yapıyordur umarım :))))

      çocuklar eğlenceli ya :)

      Sil
    2. Yok malesef, et varken :( rezaletin boyutu hayli büyüktü. Aforoz edeceklerdi bizi. İlk yakaladığımızda demez mi "daha önce de yaptım kimse bilmiyor ki" .. adamlar yemiş bir de mangaldaki etleri.. :( bu sırrı komşularla paylaşmadık tabii. Olmuş olan..

      :)))

      Sil
  5. iki defa okudum, her okuyuşta ayrı esprilere güldüm.:)
    çok iyiydi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hypo, beğenmene sevindim :)

      Sil
  6. Beni akıllısı bulmaz ki yarabbim,nerde deli,nerde manyak var.Orda ben varım.
    Hala bile manyak:))
    Çok seviyorum seni manyak hala,çok komik çok güldüm:)

    YanıtlaSil
  7. :))))))
    sırrakalemim yaaa gözlerimden yaşlar geliyo, okurken krize girdim, çookkk eğlendimm, tarzına hastayım demiş miydim daha önce:) Benim de halam yok, ailede 2 kız torunuz, o yüzden süper kıymetli:) Ben de hala oldum ya, aha da böle bi hala olucam o kesin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suvebeyazım kimse bizi eleştiremez, napalım önümüzde hiç hala modeli yok. deneye yanıla öğreneceğiz işte :))))

      Sil
  8. Sırrakalemcim, küçükken maymun da yaptım,sıpa da,uyurken yüzlerini de boyadım,ıslattım da..Büyüyünce çok hain oluyorlar yalnız, intikam alıyorlar haberin olsun :))N.Narda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hain olmasını bekliyorum zaten. yanımızda staj yapıyorlar, başka türlü olurlarsa şaşırmak lazım nardacım :))) şanslılar ama bizim gibi halaları (ya da teyzeleri) var. hayata hazırlıyoruz onları bak :P

      Sil
  9. Ne güzel. Allah bağışlasın.Halalar çok sevilir:)Eminim ilerde çok iyi iki arkadaş olacaksınız.Şimdiden belli:)Ben de halamı çok seviyoorum.Olmasaydı ne yapardım.İyi ki halalar var.Allah ailecek sağlık,huzur,mutluluk versin hepinize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya evet siz ne güzelsiniz. biz de sizin gibi hala yeğen gezeceğiz kamikaze. hele bir büyüsün de :))

      Sil